Aktualno¶ci

Poznajcie naszych ekspertów - Jury S³oneczniki 2023

 

Przed nami kolejna ju¿ ods³ona konkursu S³oneczniki!

Mamy zaszczyt przedstawiæ pañstwu nasze Jury – osoby, które decyduj± m.in. na podstawie Waszych nieocenionych opinii o przyznaniu statuetek Z³otych S³oneczników w Krakowie, Warszawie i na ¦l±sku.


Poznajcie naszych ekspertów!


Kraków

 

prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyñska-Ro¿ek - psycholog, logopeda; pracuje w Katedrze Logopedii i Zaburzeñ Rozwoju w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Jest tak¿e dyrektorem merytorycznym Centrum Metody Krakowskiej. Zainteresowania naukowe dotycz± autyzmu, dysleksji, dwu i wielojêzyczno¶ci, nabywania i rozwoju systemu jêzykowego dzieci z zaburzeniami komunikacji jêzykowej. Jest twórc± Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®, wykorzystywanej w przedszkolach, szko³ach, poradniach w Polsce, w Miêdzynarodowej Szkole CSI w Lyonie, w Szkole SEN w Dublinie. Stworzon± przez siebie Metodê Krakowsk± opisa³a w ksi±¿kach; Metoda krakowska wobec zaburzeñ rozwoju dzieci. Z perspektywy fenomenologii, neurobiologii i jêzykoznawstwa oraz w serii Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. S³uch, Wzrok, Ruch, Jêzyk. Jest autork± serii Kocham czytaæ oraz podrêcznika dla nauczycieli Kocham uczyæ czytaæ. W czerwcu 2023 roku ukaza³a siê monografia Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania. Dwadzie¶cia lat pó¼niej. Jest wspó³autork± podrêcznika do nauki czytania Kocham szko³ê oraz opiekunem merytorycznym podczas pisania podrêczników do nauki jêzyka polskiego w szko³ach polonijnych przygotowanych w polskiej szkole SEN w Dublinie. Razem z prof. Mart± Korendo przygotowa³a pierwszy polski wystandaryzowany i znormalizowany, przesiewowy test do badania zagro¿enia dysleksj± SWM dla dzieci od 3. do 7. roku ¿ycia, wydany przez Centrum Metody Krakowskiej. Wypromowa³a 14 doktorantów. Lubi podró¿owaæ, czytaæ, je¼dziæ na nartach i tañczyæ.

 

dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloñskiego w Zak³adzie Pedagogiki Ogólnej i Filozoficznej. Autorka licznych projektów edukacyjnych i animacyjnych w zakresie edukacji muzealnej, kulturowej, artystycznej i wielokulturowej w kraju i za granic±. Zainteresowania badawcze dotycz± pedagogiki ogólnej i pedagogiki kultury, wychowania przez sztukê, edukacji kulturalnej i muzealnej kreowania kultury czasu wolnego w¶ród najm³odszych, partnerstwa edukacyjnego w ¶rodowiska lokalnego. Autorka monografii ”Edukacja muzealna – muzea dla dzieci i m³odzie¿y” oraz wielu artyku³ów naukowych. Prezes Krakowskiego Oddzia³u Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w latach 2011-2017. Ekspert w zakresie edukacji muzealnej i kulturowej.

 

dr Joanna Olszewska-Gniadek - absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagielloñskiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zajêcia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiotów jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo³eczno-kulturowej. Tworzy równie¿ konspekt przysz³ej rozprawy habilitacyjnej, która bêdzie dotyczyæ problematyki kszta³cenia artystycznego dzieci i m³odzie¿y w kontek¶cie wspó³czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m³odzie¿y przez sztukê, a szczególnie przez teatr. Temu zagadnieniu s± po¶wiêcone jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku³ów opublikowanych przez znacz±ce wydawnictwa naukowe. Najwa¿niejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w ¶wietle badañ Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztukê dramy w ¶wietle badañ "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za³o¿enia, rzeczywisto¶æ, prognozy (w ¶wietle badañ m³odzie¿owych grup teatralnych na terenie Krakowa). Mama dwójki dzieci.


Warszawa

 

Michalina Gajewska - psycholog, absolwentka Szko³y Wy¿szej Psychologii Spo³ecznej; szkoli³a siê w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczególnym uwzglêdnieniem Zespo³u Aspergera, ADHD i lêków dzieciêcych. Na co dzieñ pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napiêæ emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia³ach pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodziców i specjalistów; konsultuje problemy psychologiczne dotycz±ce dzieci, rodzin i rodziców. Wspó³prowadzi grupowe zajêcia Treningu Umiejêtno¶ci Spo³ecznych dla dzieci w wieku 7-12 lat. Prywatnie mama dwóch ciekawych ¶wiata dziewczynek.

Anna Kossowska-Lubowicka - pracuje jako psycholog kliniczny i psychoterapeuta, poruszaj±c zawodowo w obszarze zaburzeñ i problemów psychicznych. Ma do¶wiadczenie w pracy indywidualnej oraz prowadzeniu grup – terapeutycznych i treningowych. Podejmuje wyzwania umo¿liwiaj±ce osobom po kryzysach psychicznych powrót do aktywno¶ci  ¿yciowej – zawodowej, rodzinnej i spo³ecznej równie¿ w ramach dzia³alno¶ci w organizacjach pozarz±dowych. Nie trzeba jej d³ugo namawiaæ, by zajê³a siê organizacj± wspólnych wyjazdów dla osób do¶wiadczonych przez kryzys psychiczny, dostrzegaj±c jak wa¿na jest potrzeba poznawania, integracja i wychodzenie z izolacji. Trójki swoich dzieci te¿ nie pozostawia bez aktywno¶ci – wêdruj± razem po kulturalnych zau³kach miasta, wyje¿d¿aj±, zwiedzaj± i wci±¿ maj± ochotê na wiêcej. A potem podejmuje próby przelania swoich wra¿eñ i spostrze¿eñ na papier – w formie recenzji ksi±¿ek, spektakli i relacji z ciekawych wydarzeñ skierowanych g³ównie dla dzieci – dobrze czuj±c siê w roli rodzica – korespondenta.

 

Aleksandra Piskorska - pedagog, nauczyciel akademicki, absolwentka Wydzia³u Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie od kilku lat prowadzi zajêcia dla przysz³ej kadry pedagogicznej z zakresu sztuki. Propaguje techniki szybkiego uczenia siê i szybkiego czytania prowadz±c zajêcia dla dzieci i nauczycieli, oraz kursy e-learningowe w O¶rodku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" z ramienia Wy¿szej Szko³y Nauk Spo³ecznych. Wspó³pracowa³a z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie, Uniwersytetem Otwartym UW oraz O¶rodkiem Rozwoju jako ekspert merytoryczny przy projekcie „Uczeñ Zdolny”. Obecnie kontynuuje odkrywanie m³odych talentów w szko³ach prywatnych od przedszkola po liceum. Prywatnie mama ma³ego, ciekawskiego brzd±ca i artystka, która z zami³owaniem odkrywa najnowsze techniki plastyczne.

 

Adamina Korwin-Szymanowska -  doktor nauk spo³ecznych w dyscyplinie pedagogiki, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Pedagogiki Specjalnej i Spo³ecznej Akademii Nauk. Obecnie rozwijaj±ca siê w obszarze edukacji przyrodniczej wraz z outdoor education, pedagogik± przygody i pedagogik± prze¿yæ opartych na uczeniu siê przez do¶wiadczanie. Realizator wielu projektów edukacyjnych i badawczych. Nauczyciel akademicki, pedagog, t³umacz. Prywatnie mama 9-letniego Aleksandra, 7-letniej Lilianny i rocznej Anieli.

 

Magdalena Klepczarek - z wykszta³cenia pedago¿ka i nauczycielka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat zwi±zana z warszawskim samorz±dem. Pracowa³a w Wydziale O¶wiaty dla Dzielnicy Mokotów oraz jako nauczycielka plastyki i animatorka kultury. Obecnie jest naczelniczk± Wydzia³u Instytucji Kultury w Biurze Kultury Urzêdu m.st. Warszawy. Zajmuje siê miêdzy innymi obszarem edukacji kulturalnej oraz wspó³prac± z instytucjami kultury. Cz³onkini kolektywu Kultura dla Klimatu.

 

Katowice

 

Jowita Hercig - zastêpca Naczelnika Wydzia³u Kultury Urzêdu Miasta Katowice.
Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu ¦l±skiego w Katowicach, menager kultury. W swojej pracy zawodowej sprawuje nadzór finansowo- kontrolny nad miejskimi instytucjami kultury. Zajmuje siê tak¿e wspó³prac± z organizacjami pozarz±dowymi oraz innymi podmiotami dzia³aj±cymi w obszarze kultury.
Dzia³aczka spo³eczna, organizator przedsiêwziêæ kulturalnych. Radna Rady Jednostki Pomocniczej nr 13 Bogucice I i II kadencji. Obecnie pe³ni funkcjê Przewodnicz±cej Rady i prê¿nie dzia³a na rzecz mieszkañców.

 

dr n. hum. Agnieszka Pasztak-Opi³ka – prezes Centrum Navigare i Stowarzyszenia Promocji Zdrowia i Pozytywnego Rozwoju Navigare. Psycholog kliniczny, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w trakcie certyfikacji, certyfikowany terapeuta TUS. Wieloletni trener, nauczyciel akademicki, z bogatym do¶wiadczeniem w prowadzeniu wyk³adów, warsztatów i szkoleñ skierowanych do ró¿nych grup odbiorców. Cz³onek i cz³onek zarz±du licznych towarzystw naukowych, cz³onek Komitetu Ekspertów Fundacji OD-waga, przy Biurze Spo³ecznego Rzecznika Praw Osób Chorych na Oty³o¶æ w Warszawie, autorka kilkudziesiêciu publikacji (ksi±¿ek, artyku³ów) i wyst±pieñ konferencyjnych w kraju i za granic±. Od lat zasiada w Jury Ogólnopolskiego Konkursu S³oneczniki. Prywatnie mama dwóch synów oraz dwóch cavalierek.

 

dr Danuta Morañska - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Wydzia³ Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet ¦l±ski w Katowicach). Pedagog mediów, dydaktyk, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Akademii HUMANITAS w Sosnowcu. Cz³onkini Zespo³u Pedagogiki Medialnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, cz³onkini Stowarzyszenia e‑Learningu Akademickiego, Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. Ekspertka Sektorowej Rady ds. Kompetencji Informatyka i Sieci Edukacji Cyfrowej KOMETA. Dwukrotna laureatka „Listy 100" - wyró¿nienia dla zas³u¿onych dla rozwoju kompetencji cyfrowych Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejêtno¶ci Cyfrowych. Inicjatorka Seminariów Twórczych Nauczycieli oraz Forum Innowacji w Edukacji. Organizatorka cyklu konferencji Edukacja 4.0 Dok±d zmierzamy?  Zainteresowania badawcze: problematyka nowoczesnej edukacji w cyfrowym ¶wiecie, szczególnie cywilizacyjne, w tym spo³eczne, kulturowe i edukacyjne implikacje rozwoju spo³eczeñstwa informacyjnego.

Aktualno¶ci – pozosta³e:

Rekomendacje

Mariia:

Suuuuuuuuuuuupeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer... »

Marek:

fajno... »

Bobek:

Fajna akcja... »

Mariia:

super... »

Renata:

Jestem rodzicem 7 latka i uczestniczê w akcji ju¿ d³ugo, praktycznie od pocz±tku. Bardzo kszta³c±ce i przede wszystkim dziecko obywa siê z muzeami i nabiera innego wyobra¿enia o sztuce i zabytkach. Polecam.... »

W³odek:

Wspania³a!... »

Mi³ka:

Uwa¿am, ¿e powinno byæ wiêcej takich akcji. To mobilizuje organizatorów a rodzicom pomaga wybraæ najlepsze zajêcia dla rozwoju w³asnego dziecka... »

Czes³awa:

Akcja ¶wietna. Warto nagradzaæ i promowaæ wszystko to co s³u¿y dzieciom.Babcia Czesia... »

Judyta:

Wspania³a Akcja !!! Oby tak dalej :) Powodzenia i 3mam kciuki:)... »

Edward:

Uwa¿am akcjê za bardzo potrzebn± i wpisuj±c± siê w program uswiadamiania dzieciom ich predyspozycji oraz podnoszenia ¶wiadomo¶ci w³asnej warto¶ci, a w³aczenie do akcji rodziców zwiêkszy ich zainteresowanie w³a¶ciwym ukierunkowaniem... »

:

akcja godna na¶ladownictwa... »

Malwina:

Ciekawy pomys³. Szkoda, ¿e akcja nie dotyczy tak¿e innych miast. Mo¿e warto pomy¶leæ nad Trójmiastem. Z chêci± bym co¶ poleci³a :)... »

Ewa:

Podziwiam... »

Wiola:

Brawo! Dziêki temu i ³atwiej bêdzie znale¼æ warto¶ciowe zajêcia... »

Zofia:

Akcja bardzo ciekawa. Pozwala na zg³oszenie wydarzeñ, o których mo¿e nie s³ysza³o szersze grono i na ocenê ich przez wybitnych ekspertów. Gratulujê pomys³u.... »

Napisz co mylisz o akcji:
© Grupa Czas Dzieci 2024