Archiwum

Jury konkursu S³oneczniki 2013

2013-07-22

Z przyjemno¶ci± przedstawiamy wszystkich cz³onków Jury, zarówno warszawskiego jak i krakowskiego, którzy zdecyduj± m.in. na podstawie Waszych nieocenionych opinii o przyznaniu statuetek Z³otych S³oneczników:

 

 

prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyñska – pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Instytucie Filologii Polskiej, Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Przez 29 lat by³a psychologiem-logoped± w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pe³ni funkcjê dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym "G¿eg¿ó³ka" (Cracow School of Polish, Speeach & Language Therapy) oraz w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmuj±ce zagadnienia dotycz±ce problemów zwi±zanych z dysleksj±, dwujêzyczno¶ci± i dyglosj±, nabywania i rozwoju systemu jêzykowego dzieci nies³ysz±cych, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji jêzykowej (autystycznych, z alali±, z afazj±, z Zespo³em Aspergera z pora¿eniem mózgowym oraz obni¿eniem sprawno¶ci intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlêcym, poniemowlêcym i przedszkolnym. Jest twórc± Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® oraz wersji w jêzyku niemieckim Ich liebe Lesen wykorzystywanej w przedszkolach, szko³ach, poradniach.

 

dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloñskiego w Zak³adzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych. Jej zainteresowania naukowe dotycz± pedagogiki kultury, edukacji muzealnej, estetycznej, artystycznej oraz turystyki kulturowej. Stypendystka programu TEMPUS. Odby³a liczne sta¿e i praktyki w muzeach dla dzieci i m³odzie¿y w Berlinie, Monachium, Frankfurcie nad Mennem, Wiedniu, Bernie (praca doktorska Edukacyjna rola muzeów dla dzieci i m³odzie¿y – na przyk³adzie muzeów niemieckich). Inicjatorka i realizatorka autorskich i wspó³autorskich projektów edukacyjnych z zakresu edukacji artystycznej i wielokulturowej (w Krakowie: Galeria dla dzieci, Dzieci w Galerii oraz w Monachium: „Lebendiges Spielplatz, Indianerdorf). Jej zainteresowania badawcze dotycz± percepcji wystaw muzealnych i projektowania dzia³añ edukacyjno-kulturowych. Od 2011 roku pe³ni funkcjê Przewodnicz±cej Krakowskiego Oddzia³u Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pasjonujê siê fotografi± i podró¿ami.

 

dr Joanna Olszewska-Gniadek – absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagielloñskiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zajêcia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiotów jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo³eczno-kulturowej. Tworzy równie¿ konspekt przysz³ej rozprawy habilitacyjnej, która bêdzie dotyczyæ problematyki kszta³cenia artystycznego dzieci i m³odzie¿y w kontek¶cie wspó³czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m³odzie¿y przez sztukê, a szczególnie przez teatr. Temu zagadnieniu s± po¶wiêcone jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku³ów opublikowanych przez znacz±ce wydawnictwa naukowe. Najwa¿niejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w ¶wietle badañ Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztukê dramy w ¶wietle badañ "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za³o¿enia, rzeczywisto¶æ, prognozy (w ¶wietle badan m³odzie¿owych grup teatralnych na terenie Krakowa).

 

Michalina Gajewska – psycholog, absolwentka Szko³y Wy¿szej Psychologii Spo³ecznej; szkoli³a siê w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczególnym uwzglêdnieniem Zespo³u Aspergera, ADHD i lêków dzieciêcych. Na co dzieñ pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napiêæ emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia³ach pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodziców i specjalistów; konsultuje problemy psychologiczne dotycz±ce dzieci, rodzin i rodziców. Wspó³prowadzi grupowe zajêcia Treningu Umiejêtno¶ci Spo³ecznych dla dzieci w wieku 7- 12 lat. Prywatnie mama dwóch ciekawych ¶wiata dziewczynek.

 

Aleksandra Piskorska – pedagog, wyk³adowca oraz ekspert merytoryczny w O¶rodku Rozwoju Edukacji. Ukoñczy³a Wydzia³ Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obecnie prowadzi zajêcia oraz kursy e-learningowe dla przysz³ej kadry pedagogicznej, z zakresu sztuki, mediów oraz nauczania pocz±tkowego. W O¶rodku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" znajduj±cym siê przy Wy¿szej Szkole Nauk Spo³ecznych w Lublinie prowadzi kursy e-learningowe z zakresu mnemotechnik w edukacji i wiedzy z zakresu umiejêtno¶ci szybkiego czytania. Wspó³pracuje równie¿ z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie oraz Uniwersytetem Otwartym UW. Maluje i tworzy od dziecka i ju¿ jako dziecko wiedzia³a, ¿e chce zaj±æ siê sztuk±. Jej pasj± jest malarstwo abstrakcyjne oraz papieroplastyka.

 

Adamina Korwin-Szymanowska – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie ukoñczy³a politykê spo³eczn± i pedagogikê o specjalno¶ci psychopedagogika kreatywno¶ci. Obecnie pisze pracê doktorsk± na Wydziale Nauk Pedagogicznych APS z zakresu nauk o zdrowiu. Nauczyciel, pedagog, t³umacz. Prywatnie mama 3-letniego Aleksandra i rocznej Lilianny.

 

Magdalena Wojno – przedstawicielka Urzêdu m.st. Warszawy, prowadzi i koordynuje projekty spo³eczne, w tym realizuje zadania Pe³nomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. równego traktowania. Z wykszta³cenia socjolo¿ka, ukoñczy³a studia w Instytucie Nauk Spo³ecznych Uniwersytetu Warszawskiego; absolwentka podyplomowych studiów Partycypacja spo³eczna: animacja – superwizja – ewaluacja (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gdañskiego). Zasiada³a w kapitu³ach konkurów organizowanych przez przedstawicieli ró¿nych instytucji i organizacji pozarz±dowych (m.in.: "Jestem szefow±" Pe³nomocnik Rz±du ds. równego Traktowania, "Lodo³amacze" Stowarzyszenie Pracodawców Osób Niepe³nosprawnych, konkurs na najlepsz± warszawsk± inicjatywê pozarz±dow± S3KTOR Urz±d Miasta). Wspó³pracowa³a z Fundacj± Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projektów skierowanych do dzieci i m³odzie¿y z ca³ej Polski.

 

Marzena Paszkot – z wykszta³cenia politolog, ukoñczy³a studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagielloñskiego. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie obrotu nieruchomo¶ciami na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Urzêdzie Miasta Krakowa pracuje od 2003 roku, pocz±tkowo w Wydziale Spraw Administracyjnych, a nastêpnie w Wydziale Skarbu. Jej hobby to dalekie podró¿e i dobra ksi±¿ka. Od 1 stycznia 2011 r. pe³ni funkcjê Pe³nomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rodziny i Polityki Spo³ecznej.

 

Agnieszka Karp-Szymañska – z wykszta³cenia filolog polski i menad¿er kultury. Od przesz³o 6 lat zwi±zana z bran¿± internetow±, marketingiem internetowym, ale przede wszystkim tematyk± dzieciêc±. Twórca i wspó³w³a¶ciciel portalu CzasDzieci.pl, a tak¿e za³o¿yciel i cz³onek zarz±du powo³anej w tym roku Fundacji Czas Dzieci, która ma za zadanie rozszerzyæ dzia³alno¶æ portalu o akcje na rzecz rozwoju dzieci z rejonów wsi, ma³ych miasteczek oraz obszarów spo³ecznie i geograficznie peryferyjnych.

 

Magdalena Kurowska – redaktor CzasDzieci.pl, koordynator warszawski. Ukoñczy³a studia dziennikarskie na Uniwersytecie Kardyna³a Stefana Wyszyñskiego oraz podyplomowe z marketingu w Szkole G³ównej Handlowej w Warszawie. Aktywna mama 4-letniej Irenki.

 

Justyna Piwowar – absolwentka pedagogiki w specjalno¶ci animacja spo³eczno-kulturowa na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagielloñskiego, pomys³odawca i koordynator akcji S³oneczniki; redaktor CzasDzieci.pl, koordynator krakowski oraz dyrektor powsta³ej pocz±tkiem 2012 roku Fundacji Czas Dzieci. Od 6 lat tworzy i koordynuje ró¿norodne projekty kulturalne dla dzieci, m³odzie¿y i doros³ych (m.in. w ramach Miêdzynarodowego Kampusu Artystycznego FAMA w ¦winouj¶ciu). Interesuje siê szczególnie procesami wychowania, samowychowania oraz samorealizacji poprzez sztuki cyrkowe i taniec.

Archiwum – pozosta³e:

Rekomendacje

Dorota:

szkoda ¿e dotyczy tylko wybranych miast. W lublinie np mamy szko³ê gotowania dla dzieci, gdzie pociechy poznaj± zasady zdrowego od¿ywania!... »

Ania:

Rodzicem nie jestem , ale moim zdaniem akcja mi siê podoba.Je¶li mam byæ szczera w Polsce wystêpuje ma³o akcji w których dzieci siê mog± realizowaæ.Jest to przykre, kiedy w szko³ach nauczyciele skar¿± siê ,¿e zakres czytelnictwa... »

Marek:

fajno... »

Karolina:

Nareszcie mamy taki plebiscyt! Faktycznie s± lepsze i gorsze propozycje dla dzieci. Mam nadziejê, ¿e wygraj± moi faworyci!:)... »

Gra¿yna:

Nagradzanie najlepszych organizatorów zajêæ dla dzieci jest OK, tylko szkoda, ¿e ma³o jest zajêæ darmowych dla dzieci których rodziców nie staæ na op³aty... »

Wiktoria:

Witam, podoba mi siê akcja, cieszê siê, ¿e w tym roku dotyczy równie¿ Warszawy. Mam nadziejê, ¿e za rok dojd± inne miasta, bo czêsto wyje¿d¿aj±c z dzieckiem na weekend przeszukujê ró¿ne strony www w poszukiwaniu atrakcyjnych zajêæ/miejsc... »

Ewa:

super. popieram pozdrawiam Ewa... »

Ola:

Wspania³y pomys³! Rodzice wiedz± najlepiej :):)... »

Ewelina:

¶wietny pomys³. Niech te dzieci w koñcu siê nie nudz±! Okazuje siê, ¿e nauka i sztuka wcale nie jest nudna!... »

Bernadetta:

Wspania³a akcja!... »

Anna:

Wspania³a akcja.Wspiera rozwój naszych Pociech... »

Mirella:

super mam nadzieje ze da szanse i dzieci beda mogly sie dalej rozwijac... »

Joanna:

Akcja bardzo potrzebna, ¿yczy³abym sobie takich akcji wiêcej w naszym kraju a przyniesie to tylko korzy¶æ dla nas wszystkich. Gratulujê pomys³odawcy pomys³u na stworzenie tak szczytnej inicjatywy.... »

DOROTA:

JESTEM NIEPOCIESZONA, ¯E TYLKO DLA DWÓCH MIAST W POLSCE ORGANIZOWANY JEST PLEBISCYT. MY RODZICE Z INOWROC£AWIA WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE RÓWNIE¯ MAMY SWOJ¡ KANDYDATURÊ ALE W NASZYM MIE¦CIE. POMY¦LCIE O CA£EJ POLSCE BÊDZIE SIÊ... »

Ewa:

Podziwiam... »

Napisz co mylisz o akcji:
© Grupa Czas Dzieci 2024