Archiwum

Jury konkursu S這neczniki 2014

Z przyjemno軼i przedstawiamy wszystkich cz這nk闚 Jury, zar闚no warszawskiego, jak i krakowskiego, kt鏎zy zdecyduj m.in. na podstawie Waszych nieocenionych opinii o przyznaniu statuetek Z這tych S這necznik闚:


prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszy雟ka – pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Instytucie Filologii Polskiej, Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Przez 29 lat by豉 psychologiem-logoped w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pe軟i funkcj dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym "G瞠g鄴趾a" (Cracow School of Polish, Speeach & Language Therapy) oraz w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmuj帷e zagadnienia dotycz帷e problem闚 zwi您anych z dysleksj, dwuj瞛yczno軼i i dyglosj, nabywania i rozwoju systemu j瞛ykowego dzieci nies造sz帷ych, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji j瞛ykowej (autystycznych, z alali, z afazj, z Zespo貫m Aspergera z pora瞠niem m霩gowym oraz obni瞠niem sprawno軼i intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowl璚ym, poniemowl璚ym i przedszkolnym. Jest tw鏎c Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® oraz wersji w j瞛yku niemieckim Ich liebe Lesen wykorzystywanej w przedszkolach, szko豉ch, poradniach.

 

Marzena Paszkot – z wykszta販enia politolog, uko鎍zy豉 studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiello雟kiego. Absolwentka studi闚 podyplomowych w zakresie obrotu nieruchomo軼iami na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Urz璠zie Miasta Krakowa pracuje od 2003 roku, pocz徠kowo w Wydziale Spraw Administracyjnych, a nast瘼nie w Wydziale Skarbu. Jej hobby to dalekie podr騜e i dobra ksi捫ka. Obecnie pe軟i funkcj Pe軟omocnika Prezydenta Miasta Krakowa.

 

dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiello雟kiego w Zak豉dzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych. Jej zainteresowania naukowe dotycz pedagogiki kultury, edukacji muzealnej, estetycznej, artystycznej oraz turystyki kulturowej. Stypendystka programu TEMPUS. Odby豉 liczne sta瞠 i praktyki w muzeach dla dzieci i m這dzie篡 w Berlinie, Monachium, Frankfurcie nad Mennem, Wiedniu, Bernie (praca doktorska Edukacyjna rola muze闚 dla dzieci i m這dzie篡 – na przyk豉dzie muze闚 niemieckich). Inicjatorka i realizatorka autorskich i wsp馧autorskich projekt闚 edukacyjnych z zakresu edukacji artystycznej i wielokulturowej (w Krakowie: Galeria dla dzieci, Dzieci w Galerii oraz w Monachium: „Lebendiges Spielplatz, Indianerdorf). Jej zainteresowania badawcze dotycz percepcji wystaw muzealnych i projektowania dzia豉 edukacyjno-kulturowych. Od 2011 roku pe軟i funkcj Przewodnicz帷ej Krakowskiego Oddzia逝 Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pasjonuj si fotografi i podr騜ami.

 

dr Joanna Olszewska-Gniadek – absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiello雟kiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zaj璚ia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiot闚 jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo貫czno-kulturowej. Tworzy r闚nie konspekt przysz貫j rozprawy habilitacyjnej, kt鏎a b璠zie dotyczy problematyki kszta販enia artystycznego dzieci i m這dzie篡 w kontek軼ie wsp馧czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m這dzie篡 przez sztuk, a szczeg鏊nie przez teatr. Temu zagadnieniu s po鈍i璚one jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku堯w opublikowanych przez znacz帷e wydawnictwa naukowe. Najwa積iejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w 鈍ietle bada Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztuk dramy w 鈍ietle bada "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za這瞠nia, rzeczywisto嗆, prognozy (w 鈍ietle badan m這dzie穎wych grup teatralnych na terenie Krakowa). Mama dw鎩ki dzieci.

 

Michalina Gajewska – psycholog, absolwentka Szko造 Wy窺zej Psychologii Spo貫cznej; szkoli豉 si w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem Zespo逝 Aspergera, ADHD i l瘯闚 dzieci璚ych. Na co dzie pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napi耩 emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia豉ch pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodzic闚 i specjalist闚; konsultuje problemy psychologiczne dotycz帷e dzieci, rodzin i rodzic闚. Wsp馧prowadzi grupowe zaj璚ia Treningu Umiej皻no軼i Spo貫cznych dla dzieci w wieku 7-12 lat. Prywatnie mama dw鏂h ciekawych 鈍iata dziewczynek.

 

Aleksandra Piskorska – pedagog, wyk豉dowca oraz ekspert merytoryczny w O鈔odku Rozwoju Edukacji. Uko鎍zy豉 Wydzia Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obecnie prowadzi zaj璚ia oraz kursy e-learningowe dla przysz貫j kadry pedagogicznej, z zakresu sztuki, medi闚 oraz nauczania pocz徠kowego. W O鈔odku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" znajduj帷ym si przy Wy窺zej Szkole Nauk Spo貫cznych w Lublinie prowadzi kursy e-learningowe z zakresu mnemotechnik w edukacji i wiedzy z zakresu umiej皻no軼i szybkiego czytania. Wsp馧pracuje r闚nie z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie oraz Uniwersytetem Otwartym UW. Maluje i tworzy od dziecka i ju jako dziecko wiedzia豉, 瞠 chce zaj望 si sztuk. Jej pasj jest malarstwo abstrakcyjne oraz papieroplastyka. 

 

Adamina Korwin-Szymanowska – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie uko鎍zy豉 polityk spo貫czn i pedagogik o specjalno軼i psychopedagogika kreatywno軼i. Obecnie pisze prac doktorsk na Wydziale Nauk Pedagogicznych APS z zakresu nauk o zdrowiu. Nauczyciel, pedagog, t逝macz. Prywatnie mama 3-letniego Aleksandra i rocznej Lilianny.

Magdalena Wojno – przedstawicielka Urz璠u m.st. Warszawy, prowadzi i koordynuje projekty spo貫czne, w tym realizuje zadania Pe軟omocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. r闚nego traktowania. Z wykszta販enia socjolo磬a, uko鎍zy豉 studia w Instytucie Nauk Spo貫cznych Uniwersytetu Warszawskiego; absolwentka podyplomowych studi闚 Partycypacja spo貫czna: animacja – superwizja – ewaluacja (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gda雟kiego). Zasiada豉 w kapitu豉ch konkur闚 organizowanych przez przedstawicieli r騜nych instytucji i organizacji pozarz康owych (m.in.: "Jestem szefow" Pe軟omocnik Rz康u ds. r闚nego Traktowania, "Lodo豉macze" Stowarzyszenie Pracodawc闚 Os鏏 Niepe軟osprawnych, konkurs na najlepsz warszawsk inicjatyw pozarz康ow S3KTOR Urz康 Miasta). Wsp馧pracowa豉 z Fundacj Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projekt闚 skierowanych do dzieci i m這dzie篡 z ca貫j Polski.

 

Magdalena Wojno – przedstawicielka Urz璠u m.st. Warszawy, prowadzi i koordynuje projekty spo貫czne, w tym realizuje zadania Pe軟omocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. r闚nego traktowania. Z wykszta販enia socjolo磬a, uko鎍zy豉 studia w Instytucie Nauk Spo貫cznych Uniwersytetu Warszawskiego; absolwentka podyplomowych studi闚 Partycypacja spo貫czna: animacja – superwizja – ewaluacja (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gda雟kiego). Zasiada豉 w kapitu豉ch konkur闚 organizowanych przez przedstawicieli r騜nych instytucji i organizacji pozarz康owych (m.in.: "Jestem szefow" Pe軟omocnik Rz康u ds. r闚nego Traktowania, "Lodo豉macze" Stowarzyszenie Pracodawc闚 Os鏏 Niepe軟osprawnych, konkurs na najlepsz warszawsk inicjatyw pozarz康ow S3KTOR Urz康 Miasta). Wsp馧pracowa豉 z Fundacj Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projekt闚 skierowanych do dzieci i m這dzie篡 z ca貫j Polski.

 

Agnieszka Karp-Szyma雟ka – z wykszta販enia filolog polski i menad瞠r kultury. Od przesz這 7 lat zwi您ana z bran膨 internetow, marketingiem internetowym, ale przede wszystkim tematyk dzieci璚. Tw鏎ca i Prezes Zarz康u portalu CzasDzieci.pl, a tak瞠 za這篡ciel i Cz這nek Zarz康u Fundacji Czas Dzieci, kt鏎a ma za zadanie rozszerzy dzia豉lno嗆 portalu o akcje na rzecz rozwoju dzieci z rejon闚 wsi, ma造ch miasteczek oraz obszar闚 spo貫cznie i geograficznie peryferyjnych.

 

Anna Zygmunt – redaktor CzasDzieci.pl, koordynator krakowski, koordynator akcji S這neczniki. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Dzia豉czka lokalna, Cz這nek Rady Fundacji Czas Dzieci, na co dzie walczy, aby dzieci zagro穎ne wykluczeniem spo貫cznym mia造 r闚ny dost瘼 do kultury. Prywatnie mi這郾iczka poezji, teatru i idei korespondencji sztuk.

Archiwum – pozosta貫:

Rekomendacje

Cenia:

super popieram... »

Anna:

Wspania豉 akcja.Wspiera rozw鎩 naszych Pociech... »

Jan Mirella:

super pomagamy dalej... »

Dorota:

szkoda 瞠 dotyczy tylko wybranych miast. W lublinie np mamy szko喚 gotowania dla dzieci, gdzie pociechy poznaj zasady zdrowego od篡wania!... »

Katarzyna :

Drodzy Organizatorzy, akcja S這neczniki jest dla nas motywacja, aby podtrzyma emocje towarzysz帷e prowadzonym przez nas inicjatywom. Dzi瘯ujemy, Rodzice, Kadra Przedszkolna i Dzieciaki z Akademii Sztuk Dzieci璚ych w Warszawie... »

Ewelina:

鈍ietny pomys. Niech te dzieci w ko鎍u si nie nudz! Okazuje si, 瞠 nauka i sztuka wcale nie jest nudna!... »

dawid:

my郵, 瞠 to super akcja.... »

Mi趾a:

Uwa瘸m, 瞠 powinno by wi璚ej takich akcji. To mobilizuje organizator闚 a rodzicom pomaga wybra najlepsze zaj璚ia dla rozwoju w豉snego dziecka... »

Ania:

Rodzicem nie jestem , ale moim zdaniem akcja mi si podoba.Je郵i mam by szczera w Polsce wyst瘼uje ma這 akcji w kt鏎ych dzieci si mog realizowa.Jest to przykre, kiedy w szko豉ch nauczyciele skar膨 si ,瞠 zakres czytelnictwa... »

Edward:

Uwa瘸m akcj za bardzo potrzebn i wpisuj帷 si w program uswiadamiania dzieciom ich predyspozycji oraz podnoszenia 鈍iadomo軼i w豉snej warto軼i, a w豉czenie do akcji rodzic闚 zwi瘯szy ich zainteresowanie w豉軼iwym ukierunkowaniem... »

Ewa:

super. popieram pozdrawiam Ewa... »

Justyna :

Drodzy Pa雟two, nie ukrywam inicjatywa wspania豉, wyr騜nia ciekawe miejsca-ludzi, ale te daje znak rodzicom co gdzie si ciekawego dzieje- to bardzo pomocne:) ale - co roku wypatruj kategorii teatr i kolejny raz jest mi przykro,瞠... »

Wiktoria:

Witam, podoba mi si akcja, ciesz si, 瞠 w tym roku dotyczy r闚nie Warszawy. Mam nadziej, 瞠 za rok dojd inne miasta, bo cz瘰to wyje盥瘸j帷 z dzieckiem na weekend przeszukuj r騜ne strony www w poszukiwaniu atrakcyjnych zaj耩/miejsc... »

W這dek:

Wspania豉!... »

j璠rek:

Bardzo du穎 ciekawych propozycji dla ma造ch, 鈔ednich i du篡ch dzieciak闚. Na codzie i od 鈍i皻a. Trudne decyzje i trudne wybory. Nawet najwi瘯si komformi軼i znajd tu co dla swoich pociech.... »

Napisz co mylisz o akcji:
© CzasDzieci.pl 2017