Archiwum

Jury konkursu S這neczniki 2015

Z przyjemno軼i przedstawiamy Pa雟twu wszystkich cz這nk闚 Jury, zar闚no warszawskiego, jak i krakowskiego, kt鏎zy zdecyduj m.in. na podstawie Waszych nieocenionych opinii o przyznaniu statuetek Z這tych S這necznik闚:


prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszy雟ka – pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Instytucie Filologii Polskiej, Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Przez 29 lat by豉 psychologiem-logoped w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pe軟i funkcj dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym "G瞠g鄴趾a" (Cracow School of Polish, Speeach & Language Therapy) oraz w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmuj帷e zagadnienia dotycz帷e problem闚 zwi您anych z dysleksj, dwuj瞛yczno軼i i dyglosj, nabywania i rozwoju systemu j瞛ykowego dzieci nies造sz帷ych, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji j瞛ykowej (autystycznych, z alali, z afazj, z Zespo貫m Aspergera z pora瞠niem m霩gowym oraz obni瞠niem sprawno軼i intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowl璚ym, poniemowl璚ym i przedszkolnym. Jest tw鏎c Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® oraz wersji w j瞛yku niemieckim Ich liebe Lesen wykorzystywanej w przedszkolach, szko豉ch, poradniach.

 

Marzena Paszkot – z wykszta販enia politolog, uko鎍zy豉 studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiello雟kiego. Absolwentka studi闚 podyplomowych w zakresie obrotu nieruchomo軼iami na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Urz璠zie Miasta Krakowa pracuje od 2003 roku, pocz徠kowo w Wydziale Spraw Administracyjnych, a nast瘼nie w Wydziale Skarbu. Jej hobby to dalekie podr騜e i dobra ksi捫ka. Od 2011 r. pe軟i funkcj Pe軟omocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rodziny, gdzie koordynuje program Krakowska Karta Rodzinna, Mecenas Dzieci璚ych Talent闚 oraz kampani Krak闚 stawia na Rodzin. 

 

dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiello雟kiego w Zak豉dzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych. Jej zainteresowania naukowe dotycz pedagogiki kultury, edukacji muzealnej, estetycznej, artystycznej oraz turystyki kulturowej. Stypendystka programu TEMPUS. Odby豉 liczne sta瞠 i praktyki w muzeach dla dzieci i m這dzie篡 w Berlinie, Monachium, Frankfurcie nad Mennem, Wiedniu, Bernie (praca doktorska Edukacyjna rola muze闚 dla dzieci i m這dzie篡 – na przyk豉dzie muze闚 niemieckich). Inicjatorka i realizatorka autorskich i wsp馧autorskich projekt闚 edukacyjnych z zakresu edukacji artystycznej i wielokulturowej (w Krakowie: Galeria dla dzieci, Dzieci w Galerii oraz w Monachium: „Lebendiges Spielplatz, Indianerdorf). Jej zainteresowania badawcze dotycz percepcji wystaw muzealnych i projektowania dzia豉 edukacyjno-kulturowych. Od 2011 roku pe軟i funkcj Przewodnicz帷ej Krakowskiego Oddzia逝 Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pasjonuj si fotografi i podr騜ami.

 

dr Joanna Olszewska-Gniadek – absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiello雟kiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zaj璚ia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiot闚 jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo貫czno-kulturowej. Tworzy r闚nie konspekt przysz貫j rozprawy habilitacyjnej, kt鏎a b璠zie dotyczy problematyki kszta販enia artystycznego dzieci i m這dzie篡 w kontek軼ie wsp馧czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m這dzie篡 przez sztuk, a szczeg鏊nie przez teatr. Temu zagadnieniu s po鈍i璚one jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku堯w opublikowanych przez znacz帷e wydawnictwa naukowe. Najwa積iejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w 鈍ietle bada Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztuk dramy w 鈍ietle bada "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za這瞠nia, rzeczywisto嗆, prognozy (w 鈍ietle badan m這dzie穎wych grup teatralnych na terenie Krakowa). Mama dw鎩ki dzieci.

 

Michalina Gajewska – psycholog, absolwentka Szko造 Wy窺zej Psychologii Spo貫cznej; szkoli豉 si w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem Zespo逝 Aspergera, ADHD i l瘯闚 dzieci璚ych. Na co dzie pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napi耩 emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia豉ch pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodzic闚 i specjalist闚; konsultuje problemy psychologiczne dotycz帷e dzieci, rodzin i rodzic闚. Wsp馧prowadzi grupowe zaj璚ia Treningu Umiej皻no軼i Spo貫cznych dla dzieci w wieku 7-12 lat. Prywatnie mama dw鏂h ciekawych 鈍iata dziewczynek.

 

Aleksandra Piskorska – pedagog, wyk豉dowca oraz ekspert merytoryczny w O鈔odku Rozwoju Edukacji. Uko鎍zy豉 Wydzia Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obecnie prowadzi zaj璚ia oraz kursy e-learningowe dla przysz貫j kadry pedagogicznej, z zakresu sztuki, medi闚 oraz nauczania pocz徠kowego. W O鈔odku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" znajduj帷ym si przy Wy窺zej Szkole Nauk Spo貫cznych w Lublinie prowadzi kursy e-learningowe z zakresu mnemotechnik w edukacji i wiedzy z zakresu umiej皻no軼i szybkiego czytania. Wsp馧pracuje r闚nie z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie oraz Uniwersytetem Otwartym UW. Maluje i tworzy od dziecka i ju jako dziecko wiedzia豉, 瞠 chce zaj望 si sztuk. Jej pasj jest malarstwo abstrakcyjne oraz papieroplastyka. 

 

Adamina Korwin-Szymanowska – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie uko鎍zy豉 polityk spo貫czn i pedagogik o specjalno軼i psychopedagogika kreatywno軼i. Obecnie pisze prac doktorsk na Wydziale Nauk Pedagogicznych APS z zakresu nauk o zdrowiu. Nauczyciel, pedagog, t逝macz. Prywatnie mama 3-letniego Aleksandra i rocznej Lilianny.

Magdalena Wojno – przedstawicielka Urz璠u m.st. Warszawy, prowadzi i koordynuje projekty spo貫czne, w tym realizuje zadania Pe軟omocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. r闚nego traktowania. Z wykszta販enia socjolo磬a, uko鎍zy豉 studia w Instytucie Nauk Spo貫cznych Uniwersytetu Warszawskiego; absolwentka podyplomowych studi闚 Partycypacja spo貫czna: animacja – superwizja – ewaluacja (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gda雟kiego). Zasiada豉 w kapitu豉ch konkur闚 organizowanych przez przedstawicieli r騜nych instytucji i organizacji pozarz康owych (m.in.: "Jestem szefow" Pe軟omocnik Rz康u ds. r闚nego Traktowania, "Lodo豉macze" Stowarzyszenie Pracodawc闚 Os鏏 Niepe軟osprawnych, konkurs na najlepsz warszawsk inicjatyw pozarz康ow S3KTOR Urz康 Miasta). Wsp馧pracowa豉 z Fundacj Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projekt闚 skierowanych do dzieci i m這dzie篡 z ca貫j Polski.

 

Magdalena Wojno – przedstawicielka Urz璠u m.st. Warszawy, prowadzi i koordynuje projekty spo貫czne, w tym realizuje zadania Pe軟omocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. r闚nego traktowania. Z wykszta販enia socjolo磬a, uko鎍zy豉 studia w Instytucie Nauk Spo貫cznych Uniwersytetu Warszawskiego; absolwentka podyplomowych studi闚 Partycypacja spo貫czna: animacja – superwizja – ewaluacja (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gda雟kiego). Zasiada豉 w kapitu豉ch konkur闚 organizowanych przez przedstawicieli r騜nych instytucji i organizacji pozarz康owych (m.in.: "Jestem szefow" Pe軟omocnik Rz康u ds. r闚nego Traktowania, "Lodo豉macze" Stowarzyszenie Pracodawc闚 Os鏏 Niepe軟osprawnych, konkurs na najlepsz warszawsk inicjatyw pozarz康ow S3KTOR Urz康 Miasta). Wsp馧pracowa豉 z Fundacj Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projekt闚 skierowanych do dzieci i m這dzie篡 z ca貫j Polski.

 

Agnieszka Karp-Szyma雟ka – z wykszta販enia filolog polski i menad瞠r kultury. Od przesz這 7 lat zwi您ana z bran膨 internetow, marketingiem internetowym, ale przede wszystkim tematyk dzieci璚. Tw鏎ca i Prezes Zarz康u portalu CzasDzieci.pl, a tak瞠 za這篡ciel i Cz這nek Zarz康u Fundacji Czas Dzieci, kt鏎a ma za zadanie rozszerzy dzia豉lno嗆 portalu o akcje na rzecz rozwoju dzieci z rejon闚 wsi, ma造ch miasteczek oraz obszar闚 spo貫cznie i geograficznie peryferyjnych.

 

Anna Zygmunt – redaktor CzasDzieci.pl, koordynator krakowski, koordynator akcji S這neczniki. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Dzia豉czka lokalna, Cz這nek Rady Fundacji Czas Dzieci, na co dzie walczy, aby dzieci zagro穎ne wykluczeniem spo貫cznym mia造 r闚ny dost瘼 do kultury. Prywatnie mi這郾iczka poezji, teatru i idei korespondencji sztuk.

Archiwum – pozosta貫:

Rekomendacje

Wiktoria:

Witam, podoba mi si akcja, ciesz si, 瞠 w tym roku dotyczy r闚nie Warszawy. Mam nadziej, 瞠 za rok dojd inne miasta, bo cz瘰to wyje盥瘸j帷 z dzieckiem na weekend przeszukuj r騜ne strony www w poszukiwaniu atrakcyjnych zaj耩/miejsc... »

Ewa:

super. popieram pozdrawiam Ewa... »

Ewelina:

鈍ietny pomys. Niech te dzieci w ko鎍u si nie nudz! Okazuje si, 瞠 nauka i sztuka wcale nie jest nudna!... »

Karola:

Niesamowita akcja! Czekamy z niecierpliwo軼i na wyniki. Jeste鄉y z Wami!... »

Bobek:

Fajna akcja... »

j璠rek:

Bardzo du穎 ciekawych propozycji dla ma造ch, 鈔ednich i du篡ch dzieciak闚. Na codzie i od 鈍i皻a. Trudne decyzje i trudne wybory. Nawet najwi瘯si komformi軼i znajd tu co dla swoich pociech.... »

Joanna:

Akcja bardzo potrzebna, 篡czy豉bym sobie takich akcji wi璚ej w naszym kraju a przyniesie to tylko korzy嗆 dla nas wszystkich. Gratuluj pomys這dawcy pomys逝 na stworzenie tak szczytnej inicjatywy.... »

Wiola:

Brawo! Dzi瘯i temu i 豉twiej b璠zie znale潭 warto軼iowe zaj璚ia... »

Judyta:

Wspania豉 Akcja !!! Oby tak dalej :) Powodzenia i 3mam kciuki:)... »

Malwina:

Ciekawy pomys. Szkoda, 瞠 akcja nie dotyczy tak瞠 innych miast. Mo瞠 warto pomy郵e nad Tr鎩miastem. Z ch璚i bym co poleci豉 :)... »

Barbara:

Gratuluj pomys逝 akcji jestem pod wra瞠niem i dzi瘯uj 瞠 mog bra w niej udzia.... »

Mi趾a:

Uwa瘸m, 瞠 powinno by wi璚ej takich akcji. To mobilizuje organizator闚 a rodzicom pomaga wybra najlepsze zaj璚ia dla rozwoju w豉snego dziecka... »

Mirella:

super mam nadzieje ze da szanse i dzieci beda mogly sie dalej rozwijac... »

Bernadetta:

Wspania豉 akcja!... »

Janina:

Super akcja ..Brawo .niech wygraj najlepsi..TRZYMAM KCIUKI..... »

Napisz co mylisz o akcji:
© CzasDzieci.pl 2017