Archiwum

Jury konkursu S這neczniki 2013

2013-07-22

Z przyjemno軼i przedstawiamy wszystkich cz這nk闚 Jury, zar闚no warszawskiego jak i krakowskiego, kt鏎zy zdecyduj m.in. na podstawie Waszych nieocenionych opinii o przyznaniu statuetek Z這tych S這necznik闚:

 

 

prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszy雟ka – pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Instytucie Filologii Polskiej, Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Przez 29 lat by豉 psychologiem-logoped w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pe軟i funkcj dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym "G瞠g鄴趾a" (Cracow School of Polish, Speeach & Language Therapy) oraz w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmuj帷e zagadnienia dotycz帷e problem闚 zwi您anych z dysleksj, dwuj瞛yczno軼i i dyglosj, nabywania i rozwoju systemu j瞛ykowego dzieci nies造sz帷ych, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji j瞛ykowej (autystycznych, z alali, z afazj, z Zespo貫m Aspergera z pora瞠niem m霩gowym oraz obni瞠niem sprawno軼i intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowl璚ym, poniemowl璚ym i przedszkolnym. Jest tw鏎c Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® oraz wersji w j瞛yku niemieckim Ich liebe Lesen wykorzystywanej w przedszkolach, szko豉ch, poradniach.

 

dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiello雟kiego w Zak豉dzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych. Jej zainteresowania naukowe dotycz pedagogiki kultury, edukacji muzealnej, estetycznej, artystycznej oraz turystyki kulturowej. Stypendystka programu TEMPUS. Odby豉 liczne sta瞠 i praktyki w muzeach dla dzieci i m這dzie篡 w Berlinie, Monachium, Frankfurcie nad Mennem, Wiedniu, Bernie (praca doktorska Edukacyjna rola muze闚 dla dzieci i m這dzie篡 – na przyk豉dzie muze闚 niemieckich). Inicjatorka i realizatorka autorskich i wsp馧autorskich projekt闚 edukacyjnych z zakresu edukacji artystycznej i wielokulturowej (w Krakowie: Galeria dla dzieci, Dzieci w Galerii oraz w Monachium: „Lebendiges Spielplatz, Indianerdorf). Jej zainteresowania badawcze dotycz percepcji wystaw muzealnych i projektowania dzia豉 edukacyjno-kulturowych. Od 2011 roku pe軟i funkcj Przewodnicz帷ej Krakowskiego Oddzia逝 Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pasjonuj si fotografi i podr騜ami.

 

dr Joanna Olszewska-Gniadek – absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiello雟kiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zaj璚ia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiot闚 jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo貫czno-kulturowej. Tworzy r闚nie konspekt przysz貫j rozprawy habilitacyjnej, kt鏎a b璠zie dotyczy problematyki kszta販enia artystycznego dzieci i m這dzie篡 w kontek軼ie wsp馧czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m這dzie篡 przez sztuk, a szczeg鏊nie przez teatr. Temu zagadnieniu s po鈍i璚one jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku堯w opublikowanych przez znacz帷e wydawnictwa naukowe. Najwa積iejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w 鈍ietle bada Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztuk dramy w 鈍ietle bada "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za這瞠nia, rzeczywisto嗆, prognozy (w 鈍ietle badan m這dzie穎wych grup teatralnych na terenie Krakowa).

 

Michalina Gajewska – psycholog, absolwentka Szko造 Wy窺zej Psychologii Spo貫cznej; szkoli豉 si w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczeg鏊nym uwzgl璠nieniem Zespo逝 Aspergera, ADHD i l瘯闚 dzieci璚ych. Na co dzie pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napi耩 emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia豉ch pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodzic闚 i specjalist闚; konsultuje problemy psychologiczne dotycz帷e dzieci, rodzin i rodzic闚. Wsp馧prowadzi grupowe zaj璚ia Treningu Umiej皻no軼i Spo貫cznych dla dzieci w wieku 7- 12 lat. Prywatnie mama dw鏂h ciekawych 鈍iata dziewczynek.

 

Aleksandra Piskorska – pedagog, wyk豉dowca oraz ekspert merytoryczny w O鈔odku Rozwoju Edukacji. Uko鎍zy豉 Wydzia Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie obecnie prowadzi zaj璚ia oraz kursy e-learningowe dla przysz貫j kadry pedagogicznej, z zakresu sztuki, medi闚 oraz nauczania pocz徠kowego. W O鈔odku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" znajduj帷ym si przy Wy窺zej Szkole Nauk Spo貫cznych w Lublinie prowadzi kursy e-learningowe z zakresu mnemotechnik w edukacji i wiedzy z zakresu umiej皻no軼i szybkiego czytania. Wsp馧pracuje r闚nie z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie oraz Uniwersytetem Otwartym UW. Maluje i tworzy od dziecka i ju jako dziecko wiedzia豉, 瞠 chce zaj望 si sztuk. Jej pasj jest malarstwo abstrakcyjne oraz papieroplastyka.

 

Adamina Korwin-Szymanowska – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie uko鎍zy豉 polityk spo貫czn i pedagogik o specjalno軼i psychopedagogika kreatywno軼i. Obecnie pisze prac doktorsk na Wydziale Nauk Pedagogicznych APS z zakresu nauk o zdrowiu. Nauczyciel, pedagog, t逝macz. Prywatnie mama 3-letniego Aleksandra i rocznej Lilianny.

 

Magdalena Wojno – przedstawicielka Urz璠u m.st. Warszawy, prowadzi i koordynuje projekty spo貫czne, w tym realizuje zadania Pe軟omocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. r闚nego traktowania. Z wykszta販enia socjolo磬a, uko鎍zy豉 studia w Instytucie Nauk Spo貫cznych Uniwersytetu Warszawskiego; absolwentka podyplomowych studi闚 Partycypacja spo貫czna: animacja – superwizja – ewaluacja (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Gda雟kiego). Zasiada豉 w kapitu豉ch konkur闚 organizowanych przez przedstawicieli r騜nych instytucji i organizacji pozarz康owych (m.in.: "Jestem szefow" Pe軟omocnik Rz康u ds. r闚nego Traktowania, "Lodo豉macze" Stowarzyszenie Pracodawc闚 Os鏏 Niepe軟osprawnych, konkurs na najlepsz warszawsk inicjatyw pozarz康ow S3KTOR Urz康 Miasta). Wsp馧pracowa豉 z Fundacj Centrum Edukacji Obywatelskiej przy realizacji projekt闚 skierowanych do dzieci i m這dzie篡 z ca貫j Polski.

 

Marzena Paszkot – z wykszta販enia politolog, uko鎍zy豉 studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiello雟kiego. Absolwentka studi闚 podyplomowych w zakresie obrotu nieruchomo軼iami na Uniwersytecie Ekonomicznym. W Urz璠zie Miasta Krakowa pracuje od 2003 roku, pocz徠kowo w Wydziale Spraw Administracyjnych, a nast瘼nie w Wydziale Skarbu. Jej hobby to dalekie podr騜e i dobra ksi捫ka. Od 1 stycznia 2011 r. pe軟i funkcj Pe軟omocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Rodziny i Polityki Spo貫cznej.

 

Agnieszka Karp-Szyma雟ka – z wykszta販enia filolog polski i menad瞠r kultury. Od przesz這 6 lat zwi您ana z bran膨 internetow, marketingiem internetowym, ale przede wszystkim tematyk dzieci璚. Tw鏎ca i wsp馧w豉軼iciel portalu CzasDzieci.pl, a tak瞠 za這篡ciel i cz這nek zarz康u powo豉nej w tym roku Fundacji Czas Dzieci, kt鏎a ma za zadanie rozszerzy dzia豉lno嗆 portalu o akcje na rzecz rozwoju dzieci z rejon闚 wsi, ma造ch miasteczek oraz obszar闚 spo貫cznie i geograficznie peryferyjnych.

 

Magdalena Kurowska – redaktor CzasDzieci.pl, koordynator warszawski. Uko鎍zy豉 studia dziennikarskie na Uniwersytecie Kardyna豉 Stefana Wyszy雟kiego oraz podyplomowe z marketingu w Szkole G堯wnej Handlowej w Warszawie. Aktywna mama 4-letniej Irenki.

 

Justyna Piwowar – absolwentka pedagogiki w specjalno軼i animacja spo貫czno-kulturowa na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiello雟kiego, pomys這dawca i koordynator akcji S這neczniki; redaktor CzasDzieci.pl, koordynator krakowski oraz dyrektor powsta貫j pocz徠kiem 2012 roku Fundacji Czas Dzieci. Od 6 lat tworzy i koordynuje r騜norodne projekty kulturalne dla dzieci, m這dzie篡 i doros造ch (m.in. w ramach Mi璠zynarodowego Kampusu Artystycznego FAMA w 安inouj軼iu). Interesuje si szczeg鏊nie procesami wychowania, samowychowania oraz samorealizacji poprzez sztuki cyrkowe i taniec.

Archiwum – pozosta貫:

Rekomendacje

Ewa:

super. popieram pozdrawiam Ewa... »

Malgorzata:

Wspania豉 nareszcie co dLa dzieci i z my郵 o dzieciach... »

Bobek:

Fajna akcja... »

Ewa:

Podziwiam... »

Marek:

fajno... »

Joanna:

Akcja bardzo potrzebna, 篡czy豉bym sobie takich akcji wi璚ej w naszym kraju a przyniesie to tylko korzy嗆 dla nas wszystkich. Gratuluj pomys這dawcy pomys逝 na stworzenie tak szczytnej inicjatywy.... »

Magdalena:

Super inicjatywa!... »

Cenia:

super popieram... »

Marta, Poligon Blog:

Bardzo fajna inicjatywa. Docenia tych, kt鏎zy staraj si przez ca造 rok, aby odci庵n望 dzieci od komputer闚, telewizor闚, tablet闚 i smartfon闚 :)... »

Mariia:

Super poms... »

Wiktoria:

Witam, podoba mi si akcja, ciesz si, 瞠 w tym roku dotyczy r闚nie Warszawy. Mam nadziej, 瞠 za rok dojd inne miasta, bo cz瘰to wyje盥瘸j帷 z dzieckiem na weekend przeszukuj r騜ne strony www w poszukiwaniu atrakcyjnych zaj耩/miejsc... »

Katarzyna :

Drodzy Organizatorzy, akcja S這neczniki jest dla nas motywacja, aby podtrzyma emocje towarzysz帷e prowadzonym przez nas inicjatywom. Dzi瘯ujemy, Rodzice, Kadra Przedszkolna i Dzieciaki z Akademii Sztuk Dzieci璚ych w Warszawie... »

:

akcja godna na郵adownictwa... »

Marta:

Super pomys... »

Mi趾a:

Uwa瘸m, 瞠 powinno by wi璚ej takich akcji. To mobilizuje organizator闚 a rodzicom pomaga wybra najlepsze zaj璚ia dla rozwoju w豉snego dziecka... »

Napisz co mylisz o akcji:
© Grupa Czas Dzieci 2024